אסטורבציה לחקור את הטאבו השנוי במחלוקת של הנאה עצמית

אוננות, הפעולה של גירוי עצמי כדי להשיג הנאה מינית, נחשב לעתים קרובות נושא טאבו בחברות רבות. זה נתפס כנושא אסור שכמעט ולא מדברים עליו בפומבי, שלא לדבר על פלטפורמות רשמיות כמו ויקיפדיה. עם זאת, כאנציקלופדיה מקוונת שמטרתה לספק מידע אובייקטיבי וניטרלי, חובה לשפוך אור על צורה נפוצה זו של ביטוי מיני שאינה מובנת כהלכה וסטיגמטית.

היסטוריה של אוננות
אוננות אינה המצאה מודרנית, כפי שתועדה לאורך ההיסטוריה בתרבויות שונות. המילה "אוננות" באה מהמילה הלטינית masturbare, שמשמעותה "לטמא את עצמך עם היד". נעשה בו שימוש לראשונה במאה ה-18, אך המעשה עצמו מוזכר בכתבים עתיקים, כגון הקמסוטרה, כבר בשנת 500 לפנה"ס.

לאורך ההיסטוריה, אוננות נתפסה וטופלה אחרת. בחברות עתיקות, זה היה לעתים קרובות חלק מטקסים דתיים ונחשב דרך בריאה לתעל תשוקות מיניות. מצד שני, בתקופה הוויקטוריאנית, זה נתפס כחטא ואיום על הבריאות הפיזית והנפשית של האדם. תפיסה שלילית זו של אוננות נמשכה גם לתוך המאה ה -20, עם מיתוסים רבים ותפיסות שגויות סביבה.

מיתוסים ותפיסות מוטעות
אחת התפיסות המוטעות הנפוצות והמזיקות ביותר לגבי אוננות היא שהיא מבוצעת רק על ידי אנשים שאינם מסוגלים למצוא שותף מיני. רעיון זה הוא לא רק שקרי אלא גם תורם לסטיגמה סביב אוננות. במציאות, הנאה עצמית היא פרקטיקה טבעית ונפוצה בקרב אנשים מכל הגילאים, המינים והנטיות המיניות. על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Sex Research, 95% מהגברים ו -89% מהנשים אוננו בשלב כלשהו בחייהם.

womenscityclub.com-אתר מומלץ
מיתוס נוסף שנמשך הוא שאוננות עלולה להוביל לבעיות בריאות פיזיות ונפשיות. אמונה זו מקורה במאה ה -18 כאשר רופאים טענו כי אוננות גורמת למגוון מחלות, כולל עיוורון, אי שפיות ואפילו מוות. עם זאת, אין ראיות מדעיות התומכות בטענות אלה. למעשה, אוננות נמצאה כבעלת יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים.

היתרונות של אוננות
בניגוד לאמונה הרווחת, לאוננות יכולות להיות מספר השפעות חיוביות על רווחתו של הפרט. מבחינה פיזית, זו יכולה להיות דרך לשחרר מתח מיני ולהפחית מתח. זה גם יכול לעזור להרפיה ולקדם שינה טובה יותר. עבור אנשים עם כאבי מחזור, אוננות יכולה לעזור להקל על הכאב עקב שחרור אנדורפינים, משככי הכאבים הטבעיים של הגוף.

ברמה הפסיכולוגית, אוננות יכולה לשפר את דימוי הגוף וההערכה העצמית של הפרט. זה יכול גם לעזור לאנשים לחקור את המיניות שלהם ולהרגיש יותר בנוח עם הגוף שלהם. עבור אנשים במערכות יחסים, אוננות יכולה גם לשפר את ההנאה המינית והאינטימיות עם בני זוגם בכך שהיא מאפשרת להם להבין ממה הם נהנים ולתקשר זאת ביעילות.

לאתגר את הטאבו
למרות גוף הראיות ההולך וגדל התומך ביתרונות האוננות, הנושא ממשיך להיות טאבו וכמעט ולא נדון בגלוי. ניתן לייחס זאת לפחד משיפוט ולנורמות החברתיות הרווחות הרואות במין אך ורק לשם הולדה או במסגרת מערכת יחסים מחייבת. כתוצאה מכך, אנשים רבים נותרים עם בושה ואשמה על תשוקותיהם המיניות הטבעיות, מה שמוביל למצוקה רגשית ונפשית מיותרת.

חיוני לאתגר את הטאבו הזה ולנהל שיחות פתוחות וכנות על אוננות. חינוך ומודעות ממלאים תפקיד מכריע בהפרכת מיתוסים ושבירת הסטיגמה סביב צורה זו של ביטוי מיני. בתי ספר והורים צריכים לספק מידע מקיף ומדויק לצעירים, שכן הוא יכול לעזור להם להבין את גופם ולקבל החלטות מושכלות. בנוסף, אנשי מקצוע בתחום הבריאות צריכים גם להיות בקיאים ונוחים לדון באוננות עם מטופליהם, במיוחד אלה המחפשים מידע בנוגע לבריאות מינית.

מסקנה
אוננות היא צורה טבעית ובריאה של ביטוי מיני, אך היא ממשיכה להיות מוקפת סטיגמה ומידע שגוי. כחברה, חיוני לנהל שיחות פתוחות וכנות על אוננות ולחנך את עצמנו ואחרים על יתרונותיה ולהפריך מיתוסים ותפיסות שגויות. על ידי קריאת תיגר על הטאבו וקידום גישה סקס-פוזיטיבית, אנו יכולים ליצור סביבה מכילה ומבינה יותר שבה אנשים חופשיים לחקור את המיניות שלהם ללא פחד או בושה. ועם זאת, אנו יכולים באמת להבין ולאמץ את הערך האמיתי של הנאה עצמית.

המלצות סקס - מאמרים נוספים

להלל את העיר התוססת חולון בישראל

להלל את העיר התוססת חולון בישראל

כשמדובר ביעדי טיול בישראל, העיר ההומה תל אביב תופסת לא פעם את מרכז הבמה. עם זאת, במרחק קצר משם מסתתרת פנינה נסתרת שאסור להתעלם ממנה – חולון. חולון, הממוקמת באזור המרכז בישראל, היא עיר מגוונת…
להלל את העיר התוססת חולון בישראל
גלה את האמנות העתיקה של הטנטרה מסע להארה רוחנית ומינית

גלה את האמנות העתיקה של הטנטרה: מסע להארה רוחנית ומינית

טנטרה - המילה עצמה מעוררת תחושה של מסתורין, חושניות והתעלות רוחנית. מדובר בתרגול רוחני עתיק יומין שמקורו בתת היבשת ההודית וצובר פופולריות בעולם המערבי בשנים האחרונות. לעתים קרובות לא מובן ולא מיוצג, טנטרה היא מערכת…
גלה את האמנות העתיקה של הטנטרה: מסע להארה רוחנית ומינית
גלו את העיר התוססת והמגוונת תל אביב ישראל

גלו את העיר התוססת והמגוונת תל אביב, ישראל

תל אביב, השוכנת לאורך חוף הים התיכון, היא עיר המשדרת אנרגיה וקסם ייחודיים. עם היסטוריה עשירה שראשיתה לפני 4,000 שנה, עיר דינמית זו התפתחה למטרופולין מודרני עם תערובת ברורה של ישן וחדש. תל אביב, המכונה…
גלו את העיר התוססת והמגוונת תל אביב, ישראל
לחקור את היופי והמגוון של חיפה ישראל

לחקור את היופי והמגוון של חיפה, ישראל

ישראל היא מדינה הידועה בתרבותה העשירה, באתרים ההיסטוריים ובנופים המדהימים שלה. בזמן שרוב המטיילים נוהרים לערים פופולריות כמו ירושלים, תל אביב וים המלח, יש פנינה נוספת שמחכה להתגלות – חיפה. ממוקמת בחלק הצפוני של ישראל,…
לחקור את היופי והמגוון של חיפה, ישראל

המלצות סקס